Медицина

Система охорони здоров’я міста

Муніципальна система охорони здоров’я повинна обслуговувати кожну із суспільних груп, вміти відповідати на їх запити, постійно нарощувати можливості їх задоволення. Всі ці групи однаково потребують якісної меддопомоги, але в них неоднакові запити до медобслуговування. Охорона здоров’я, на відміну від більшості інших суспільних сфер, перебуває на повному бюджетному фінансуванні, а можливості залучення інших джерел ускладнено законодавством.

Бюджетного фінансування вкрай недостатньо для того, щоб сфера медичної допомоги була спроможна нормально взаємодіяти зі сферами, які працюють за законами ринку. Сьогодні у сфері меддопомоги розвиваються практично не контрольовані державою механізми пристосування до ринкового середовища — легальні і нелегальні. Багато медичних послуг стали фактично платними. Як серед пацієнтів, так і серед лікарів, зростає невдоволення існуючою ситуацією. З одного боку, державна воля, що реалізується механізмами центральної влади, утримує сферу медичної допомоги поза ринковими відносинами, з іншого - аж ніяк не забезпечує їй захист від ринкової стихії.

У соціально орієнтованій державі найважливішими сферами докладання медичних зусиль повинні стати дитинство, материнство і старість. Стосовно дорослих працездатних громадян повністю має діяти принцип індивідуальної відповідальності за своє здоров’я, а піклування про зміну поколінь має стати предметом суспільної турботи.

Численні соціальні проблеми, які гостро постають в Україні в умовах перехідної економіки негативно впливають на демографічну ситуацію та стан здоров’я населення. Потрібно чітко усвідомлювати, що лише суто медичними заходами такі глобальні проблеми розв’язати неможливо. Демографічну ситуацію в країні можна характеризувати як кризову, таку ж характеристику, незважаючи на порівняно стабільну чисельність населення, можна дати і демографічній ситуації у місті. За останні три роки показники смертності населення перевищують народжуваність. Структура смертності населення міста в розрізі окремих причин залишається останніми роками досить стабільною. В 2005 році вона характеризувалась наступною структурою:

-                    хвороби системи кровообігу - 57%

-                    злоякісні новоутворення - 18,9%

-                    займають нещасні випадки, отруєння, травми - 11,4%

-                    хвороби органів травлення - 4,5%

-                    хвороби органів дихання - 3,9%.

Система охорони здоров’я та профілактики захворювань міста, яка сформувалась за останні 20 років, на сьогоднішній день складається із 2 окремих закладів, що підпорядковані відділу охорони здоров’я виконкому міської ради та мережі недержавних діагностичних, лікувальних та аптечних закладів. Також на території міста знаходиться міська санепідемстанція, районна лікарня.

Відділу охорони здоров’я виконкому міської ради підпорядкована міська поліклініка.

Штати лікувально-профілактичних закладів за останні 5 років зазнали відчутного скорочення. Кількісний склад медперсоналу зображено у таблиці.

 

Кількість медперсоналу лікувально-профілактичних закладів міста у 2005 році

 

шт. одиниць

фіз. осіб

Лікарів

188

171

Середнього медперсоналу

206

215

Іншого персоналу

219

275

ВСЬОГО

613

661

 

Через дефіцит бюджетних коштів у лікувальних закладах міста збільшено кількість ліжок денного перебування хворих в стаціонарах. Введені обмеження на виписку медпрепаратів пільговим категоріям населення, переглянуто мережу і профіль ліжок лікувальних закладів, розширено діапазон платних послуг, укладено прямі угоди з фірмами, підприємствами, колгоспами на постачання лікувальним закладам і аптекам міста, без посередників, медикаментів, продуктів харчування та інших виробів медичного та побутового призначення.

На протязі останніх років охорона здоров’я міста постійно відчувала нестачу коштів, існувала заборгованість за харчування, медикаменти, виплату заробітної плати, хоч в основному фінансувались лише ці три статті видатків.

Ефективність існуючої системи медицини вкрай невисока. Потрібно позбутися дублювання ланок, збільшувати мобільність ресурсів, підвищувати фондовіддачу дорогого обладнання, використовувати працю висококваліфікованих лікарів за призначенням, збільшувати обсяги і підвищувати якість дешевої амбулаторної допомоги і згортати більш дорогу стаціонарну допомогу переглянувши кількість ліжкового фонду та його профіль.

 

Камінь-Каширська центральна районна лікарня

 

Адреса: вул. Шевченка, 43, м. Камінь-Каширський, 44500.

Телефон: (033) 572-34-12, (033) 572-36-78.

 

Камінь-Каширська районна організація Товариства Червоного Хреста України

 

Адреса: вул. Шевченка, 43, м. Камінь-Каширський, 44500.

Телефон: (033) 572-33-98.

 

Камінь-Каширська райсанепідстанція

 

Адреса: вул. Шевченка, 104, м. Камінь-Каширський, 44500.

Телефон: (033) 572-31-82.