Проект рішення міської ради "Про затвердження Правил благоустрою на території Камінь-Каширської міської ради"

                                                                                                      

                                                 Повідомлення про оприлюднення проекту рішення Камінь-Каширської міської ради “Про затвердження Правил благоустрою на території Камінь-Каширської міської ради”

  

 

Повідомлення

 

про оприлюднення проекту рішення Камінь-Каширської

міської ради “Про затвердження  Правил благоустрою на території Камінь-Каширської міської ради”

 

 

                Відповідно до вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, з метою одержання  зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об”єднань

 

оприлюднюється:

 

                проект рішення Камінь-Каширської міської ради “Про  затвердження Правил благоустрою на території Камїнь-Каширської міської ради”

 

                Це рішення підготовлене з метою захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини середовища, захисту довкілля, покращення санітарного стану, належного утримання  та раціонального використання території міської ради, охорони об’єктів  благоустрою, виконання вимог Закону України “Про благоустрій населених пунктів ”, вдосконалення нормативної бази, врегулювання правових відносин між суб’єктами, на яких розповсюджується дія цього регуляторного акта.

 

                Зауваження та пропозиції приймаються в письмовій формі від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань впродовж  місяця від дня оприлюднення за адресою:

               

                44500,  м.Камінь_Каширський , вулиця Воля, 2

                Камінь-Каширська  міська рада,

          тел.(03357)2-20-47, е-mail:  m_rada@kam.lt.ukrtel.net

 

 

                Проект рішення  оприлюднюється на офіційному сайті міської ради:   http://www.kamin.gov.ua/

 

                У міській раді також можливо ознайомитись з проектом рішення Камінь-Каширської  міської ради “Про  затвердження Правил благоустрою на території Камїнь-Каширської міської ради”.

 

 

                Пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються протягом  місяця з дня опублікування оголошення.

 

 

 

 

 

 

Міський голова                                                                                                                       В.І.Бондар

 

КАМІНЬ-КАШИРСЬКА МІСЬКА РАДА

СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПРОЕКТ  Р І Ш Е Н Н Я

 

 

Про затвердження Правил благоустрою на

території Камінь-Каширської міської ради.

 

         Керуючись пунктом 44 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

вирішила:

 

         1.Затвердити Правила благоустрою на території Камінь-Каширської міської ради згідно додатку.

         2.З моменту вступу в дію цього рішення  міської ради від _______________  №______ «Про затвердження правил благоустрою, забезпечення чистоти і порядку, дотримання тиші в громадських місцях на території м.Каменя-Каширського» вважати таким, що втратило свою чинність.

         3.Контроль за виконанням цього рішення покласти на міського голову Бондаря В.І.

 

 

 

 

 

 

Міський голова                                                       В.І.Бондар

 

 

                                                               Додаток до проекту рішення Камінь-Каширської
                                                                 міської ради №     від            2016 року
 

 

Правила благоустрою на території Камінь-Каширської міської ради

 

І. Загальні положення:
Правила благоустрою на території Камінь-Каширської міської ради (далі – Правила) – нормативно-правовий акт, яким встановлюється порядок благоустрою та утримання територій об’єктів благоустрою населених пунктів Камінь-Каширської міської ради(м.Каменя-Каширського,сіл Олексіївка та Підцир’я.

1.1. У Правилах наведені нижче терміни, які вживаються в такому значенні:

благоустрій - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращення мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населених пунктів міської ради з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля;
територія — сукупність земельних ділянок, які використовуються для розміщення об’єктів загального користування: парків, скверів, вулиць, провулків, проїздів, площ, прибудинкових територій, кладовищ, оздоровчих, навчальних, спортивних, історико-культурних об’єктів, об’єктів промисловості, комунально-складських та інших об’єктів у межах населеного пункту;
утримання в належному стані території — використання її за призначенням відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, місцевих правил забудови, правил благоустрою території, а також санітарне очищення території, її озеленення, збереження та відновлення об’єктів благоустрою;
вулично-дорожня мережа — призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг загального користування, тротуарів, пішохідних і доріжок, а також площі, вуличні автомобільні стоянки з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху;
заходи з благоустрою — роботи щодо відновлення належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об’єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
 

1.2. Благоустрій населених пунктів передбачає:

1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання території населених пунктів міської ради у належному стані, її санітарного очищення, збереження об’єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об’єктів;
2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об’єктів рекреаційного, природоохоронного, історико-культурного та іншого призначення;
3) створення умов для реалізації прав суб"єктами у сфері благоустрою населених пунктів.
 

1.3. Суб’єкти у сфері благоустрою населених пунктів:

органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.
 

1.4. Об’єкти у сфері благоустрою населених пунктів:

1) території загального користування:

а) парки, рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики;

б) пам’ятки культурної та історичної спадщини;
в) площі;
г) дороги,вулиці, провулки, тротуари та пішохідні доріжки;
ґ) пляжі;
д) кладовища;
е) інші території загального користування;
2) прибудинкові території;
3) території будівель та споруд інженерного захисту;
4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними на умовах договору.
До об’єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населенного пункту.
 

1.5. Елементи благоустрою:
1) покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок;
2) зелені насадження уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, в садах, інших об’єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях;
3) засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами;
4) технічні засоби регулювання дорожнього руху;
5) будівлі та споруди системи інженерного захисту території;
6) обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків;
9) малі архітектурні форми.
10) тимчасові споруди.

2. Використання та утримання об’єктів благоустрою.

2.1. Використання об’єктів благоустрою
Об’єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог цих Правил, місцевих правил забудови, інших вимог, передбачених законодавством.

2.2. Утримання об’єктів благоустрою:
1.Балансоутримувачами об’єктів благоустрою комунальної форми власності визначаються житлово-комунальні підприємства Камінь-Каширської міської ради.
Балансоутримувачами об’єктів благоустрою, які перебувають у приватній власності, є їх власники.
Балансоутримувачів об’єктів благоустрою державної форми власності визначають органи державної влади.
2. Балансоутримувач забезпечує належне утримання та своєчасний ремонт об’єкта благоустрою власними силами або може залучати для цього інші підприємства, установи, організації.
3. Суб’єкти у сфері благоустрою населених пунктів зобов’язані здійснювати прибирання :
- вздовж прилеглої або закріпленої території;
- при двосторонній забудові – до осі вулиці, при односторонній - -забудові – на всю ширину проїжджої частини;
- власники будинків і забудовники, території яких знаходяться на площі, здійснюють прибирання до середини площі, крім територій, які закріплені за житлово-комунальними підприємствами міста;
- залізничні колії, які пролягають на території міста, переїзди прибираються силами і за рахунок організацій, які експлуатують ці споруди;
- прибирання мостів, доріг і прилеглих до них територій здійснюється організаціями, у віданні яких вони перебувають;
- торговельні організації, підприємці на територіях, які прилягають до магазинів, вуличних кіосків та інших торговельних пунктів, підтримують чистоту протягом всього дня і здійснюють очищення від сміття, бруду після закінчення роботи;
- прибирання водопровідних канав, труб, які відведені для відводу поверхневих і ґрунтових вод з вулиць і дворів здійснюється житлово-комунальним підприємством міста, підприємствами, організаціями, орендарями, забудовниками та власниками будинків, в користуванні яких перебуває відповідна територія.

2.3. Обмеження при використанні об’єктів благоустрою
1. На об’єктах благоустрою забороняється:
1) виконувати земляні, будівельні та інші роботи без дозволу, виданого в установленому законодавством порядку;
2) самовільно влаштовувати городи, створювати, пошкоджувати або знищувати газони, самовільно висаджувати та знищувати дерева, кущі тощо;
3) вивозити і звалювати в не відведених для цього місцях відходи, траву, гілки, деревину, листя, сніг;
4) складувати будівельні матеріали, конструкції, обладнання за межами будівельних майданчиків;
5) самовільно встановлювати об’єкти зовнішньої реклами, торговельні лотки, павільйони, кіоски тощо;
6) встановлювати технічні засоби регулювання дорожнього руху без погодження з відповідними органами Міністерства внутрішніх справ України;
7) випасати худобу та птицю, вигулювати та дресирувати тварин у не відведених для цього місцях;
8) здійснювати ремонт, обслуговування (крім випадків проведення негайного ремонту при аварійній зупинці) та миття транспортних засобів, машин, механізмів у не відведених для цього місцях;
9) складувати пісок, щебінь, дрова, солому, гній на проїжджу частину вулиць, тротуари і газони, кидати будь-яке сміття, недопалки, папір на проїжджу частину вулиць, тротуари, майданчики, сквери, інші місця загального користування;
10) скидати сміття, бруд, нечистоти, будівельні та інші відходи в дощеприймальні колодязі, річки, ставки, інші водойми, на газони, під дерева і кущі, на проїжджу частину вулиць, тротуари, в лісовій зоні, вздовж доріг, в охоронній зоні річок і водойм, на вільних територіях і в усіх інших, не відведених для цього, місцях;
11) мити автомашини, мотоцикли в охоронній зоні річок і водойм, біля водозбірних кранів і колонок, в парках, скверах і на подвір’ях;
12) розклеювати афіши і оголошення на парканах, фасадах будівель тощо;
13) захаращувати подвір’я та складати матеріали на проїздах і в проходах, на тротуарах, захаращувати балкони;
14) спалювати сміття, листя на вулицях, на подвір’ях, смітниках, у контейнерах.

3. Права та обов’язки громадян, підприємств, установ та організацій у сфері благоустрою території міста
 

3.1. Права та обов’язки громадян у сфері благоустрою
1. Громадяни у сфері благоустрою мають право:
1) користуватись об’єктами благоустрою;
2) брати участь в обговоренні правил та проектів благоустрою території;
3) вносити на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій пропозиції з питань благоустрою;
4) отримувати в установленому законом порядку повну та достовірну інформацію про затвердження правил благоустрою території міста та внесення до них змін, а також роз’яснення їх змісту;
5) брати участь у здійсненні заходів з благоустрою території міста, озелененні та утриманні в належному стані садиб, дворів, парків, площ, вулиць, кладовищ, братських могил, обладнанні дитячих і спортивних майданчиків, ремонті шляхів і тротуарів, інших об’єктів благоустрою;
6) вимагати негайного виконання робіт з благоустрою у разі, якщо невиконання таких робіт може завдати шкоду життю, здоров’ю або майну громадян;
7) звертатись до суду з позовом про відшкодування шкоди, заподіяної майну чи здоров’ю громадян унаслідок дій чи бездіяльності балансоутримувачів об’єктів благоустрою.

2. Громадяни у сфері благоустрою зобов’язані:

- проживаючі в індивідуальному житловому будинку:

1) утримувати належну їм земельну ділянку для обслуговування житлового будинку у відповідному санітарному стані;
2) мати чітко визначене місце для тимчасового розміщення відходів, будівельних матеріалів, паливних матеріалів і т.д., що знаходиться на відстані не менше 2 метрів до межі земельної ділянки по її периметру та не складувати відходи і вищевказані матеріали за межами власних присадибних земельних ділянок,в тому числі і в місцях загального користування(на проїзних частинах вулиць,провулків,пішохідних доріжках,тротуарах,тощо);
3) не допускати виходу домашньої птиці, домашніх тварин за межі належної громадянам земельної ділянки;
4) перегній та інші органічні добрива складувати в герметично закриті ящики (ємності), які розміщувати на віддалі не менше 3 м від межі належної їм земельної ділянки по її периметру;
5) проводити прибирання прилеглої до їхніх земельних ділянок територій вулиць (до проїзджої частини вулиці з твердим покриттям, або ж до середини вулиці з грунтовим і щебеневим покриттям).
6) проводити косіння газонної трави (не допускати її росту вище 10 см від поверхні грунту) та бур’янів на території вулиці прилеглій до належної громадянам земельної ділянки;

7) в обов’язковому порядку укладати договори на вивезення  твердих побутових відходів або договори на розміщення(захоронення) твердих побутових відходів з організаціями, що згідно рішення міської ради надають дані житлово-комунальні послуги;
8) дотримуватися правил добросусідства з власниками суміжних земельних ділянок;

9) не виливати та не скидати каналізаційні стоки  в річку Цир, водовідвідні та меліоративні канали (шляхом виведеня каналізаційних труб з присадибних земельних ділянок у річку та вищевказані канали або будь-яким іншим способом);

10) очищувати тротуари та пішохідні доріжки,що  межують з їх присадибними земельними ділянками, від снігу (в межах розмірів цих ділянок).

- проживаючі в багатоквартирних комунальних будинках:

1) утримувати в належному санітарному стані прибудинкову територію;
2) не викидати сміття, інші відходи на прибудинкову територію в невизначених для цього місцях;
3) не встановлювати тимчасових споруд (гаражів, контейнерів і т.д.) на прибудинковій території без наявності на те відповідного дозволу;
4) не засмічувати місця загального користування в житловому будинку(сходові клітки, тамбури, підвали, горище).

3.2. Права та обов’язки підприємств, установ та організацій у сфері благоустрою 
1. Підприємства, установи та організації у сфері благоустрою мають право:
1) брати участь у розробленні планів соціально-економічного розвитку Камінь-Каширської міської ради та заходів з благоустрою її територій;
2) брати участь в обговоренні проектів нормативно-правових актів з благоустрою;
3) вимагати зупинення робіт, що виконуються з порушенням правил благоустрою території міської ради або призводять до її нецільового використання;
4) вимагати негайного виконання робіт з благоустрою в разі, якщо невиконання таких робіт може завдати шкоду життю або здоров’ю громадян, їх майну та майну юридичної особи;
5) брати участь у роботі комісій з прийняття в експлуатацію нових, реконструйованих та капітально відремонтованих об’єктів благоустрою;
6) вносити на розгляд органів місцевого самоврядування та органів державної влади пропозиції щодо поліпшення благоустрою території населених пунктів міської ради.

2. Підприємства, установи та організації у сфері благоустрою території міста зобов’язані:
1) утримувати в належному стані території, надані їм в установленому законом порядку;
2) утримувати в належному стані закріплені за ними на умовах договору з балансоутримувачем об’єкти благоустрою;
3) усувати на закріплених за ними об’єктах благоустрою за власний рахунок та в установлені строки пошкодження інженерних мереж або наслідки аварій, що сталися з їх вини;
4) усувати на закріплених за ними об’єктах благоустрою наслідки надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру в установленому порядку;
5) проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об’єктів благоустрою;
6) у процесі утримання об’єктів благоустрою дотримуватися відповідних технологій щодо їх експлуатації та ремонту, регулярно здійснювати заходи щодо запобігання передчасному зносу об’єктів, забезпечення умов функціонування та утримання їх у чистоті й належному стані;
7) житлово-комунальні підприємства міської ради, інші підприємства та організації, відповідальні за прибирання визначеної території, зобов’язані встановлювати на площах, вулицях, парках, вокзалах в достатній кількості сміттєві корзини. Торговельні організації, підприємці зобов’язані укласти із спеціалізованою організацією договір на вивезення сміття і орендувати або придбати за власні кошти урни та контейнера для збирання відходів (вартість контейнера чи урни в тариф не включається) та встановити їх біля входів і виходів із торговельних приміщень (урни повинні утримуватися справними та щоденно очищатися);
8) відшкодовувати збитки та іншу шкоду, завдану ними внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою та охорони навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, установлених законодавством України;
9).Вивезення відходів та їх захоронення на полігоні ТПВ здійснюється на підставі договору з комунальним підприємством, яке експлуатує полігон ТПВ;
10).Відходи передаються на зберігання, знешкодження, видалення підприємствам та організаціям, які мають відповідні дозволи на проведення цих операцій. При умові вивезення відходів для розміщення та захоронення на полігоні ТПВ їх власниками, передача відходів здійснюється безпосередньо на полігоні ТПВ представнику підприємства, що його експлуатує, за наявності договору про надання послуг на розміщення та захоронення твердих побутових відходів, укладеного власником ТПВ з експлуатуючим підприємством;
11).Договір оформляється в двох екземплярах, один екземпляр залишається в комунальному підприємстві , другий передається здавачу.

12) облаштовувати тверде покриття із асфальтобетону або бруківки тротуарів, майданчиків доріжок, які примикають до об’єктів благоустрою, що перебувають у їх власності або ж знаходяться на їхньому балансі, попередньо узгодивши із виконавчим комітетом міської ради матеріал та площу твердого покриття розміри та фасон бруківки.

4. Прибирання міських територій, подвір’їв, елементів зовнішнього впорядкування.
4.1. Прибирання міських територій.
Сміття повинно бути вивезено на полігон ТПВ або зібрано у спеціальні контейнери (з подальшим їх вивезенням).
Прибирання територій населених пунктів міської ради житлово-комунальними підприємствами  здійснюється згідно з планом, за відповідними маршрутними графіками.
Для усунення снігових наметів з настанням снігопадів повинно здійснюватись прибирання снігу з підгортанням його у вали до закінчення снігопаду. Підгортання снігу у вали дозволяється на всіх вулицях, площах і скверах. В залежності від ширини вулиць і характеру руху на них, вали можуть укладатись з однієї сторони або з двох сторін проїжджої частини. Забороняється утворення валів снігу в зоні перехресть, пішохідних переходів, автобусних зупинок, а також згортання снігу і зрубів льоду на газони з вуличними насадженнями. При укладанні снігових валів необхідно залишати в’їзди в подвір’я, підходи до будівель, ліхтарів вуличного освітлення. Укладання снігу здійснюється так, щоб був забезпечений вільний прохід пішоходів, проїзд механізмів і автотранспорту. Прибирання, вивезення снігу здійснюється житлово-комунальним підприємством міста, іншими організаціями та власниками будинків. При здійсненні снігоприбиральних робіт люки всіх водопровідних, каналізаційних, пожежних, приймальних та інших колодязів повинні очищатися від снігу і льоду організаціями і власниками будинків, які здійснюють ручне прибирання.
Очищення дахів від снігу і зняття льодових бурульок з дахів і ринв повинно здійснюватися систематично, як правило, в денний час з обов’язковим застосування засобів для уникнення нещасних випадків з пішоходами і пошкодження телефонних, телеграфних, електричних і освітлювальних мереж, ліхтарів вуличного освітлення, зелених насаджень та інших споруд.
Посипання піскосумішшю проїзних  частин вулиць, площ, тротуарів здійснюється  силами житлово-комунальних  підприємств міської ради або залучених підприємств та організацій. Прибирання в осінньо-зимовий період і посипання піском повинні закінчуватися до 9.00 год. і, в разі потреби, здійснюватися протягом усього дня, а в період снігопадів, відлиг і ожеледиці – цілодобово.
Вивезення снігу і зрубів льоду здійснюється на спеціально відведені рішенням виконавчого комітету міської ради місця.
 

4.2. Прибирання подвір’їв.
Подвір’я житлових і адміністративних будівель повинні утримуватися в належному санітарному стані, повинно здійснюватися прибирання, підмітання сміття, підгортання і вивезення снігу, очищення водостоків і дренажів. Побутове сміття необхідно збирати у металеві контейнери. Майданчики повинні бути загороджені зеленими насадженнями або сітковою, цегляною чи бетонною загорожею. Майданчики під металеві контейнери повинні бути віддалені від житлових будинків, дитячих установ, спортивних майданчиків на відстані не менше, ніж 20м. та не більше, ніж 100м. Розміри майданчиків повинні бути розраховані на встановлення необхідної кількості контейнерів відповідно до чисельності мешканців та норм накопичення твердих побутових відходів.
Звалище сміття на території подвір’я забороняється. Забороняється складування в контейнерах будівельного сміття, металобрухту, нечистот.
На час ремонту будинків на територіях подвір’їв відводиться місце для тимчасового складання будматеріалів і будівельного сміття, які повинні вивозитися транспортом організацій, що здійснюють ремонт.
Вигреби туалетних і помийних ям, сміттєзбірники, контейнери повинні своєчасно очищатися, утримуватися у справному стані і дезинфікуватися.
Відносини житлово-комунальних підприємств міської ради та підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців і громадян з питань вивезення побутових відходів будуються на договірних умовах, виходячи із затверджених тарифів. В обов’язки житлово-комунальних підприємств міської ради також входить прибирання контейнерів, їх утримання, своєчасний ремонт і фарбування. Утримання та благоустрій прибудинкової території багатоквартирного житлового будинку, належних до нього будівель, споруд проводиться балансоутримувачем цього будинку або підприємством, установою, організацією, з якими балансоутримувачем укладено відповідний договір на утримання та благоустрій прибудинкової території
 

4.3. Прибирання елементів зовнішнього впорядкування.
Адміністрація підприємств, установ, організацій, будинковолодінь, орендарі, забудовники, власники будинків, керівники торговельних організацій та інші власники зобов’язані утримувати в належному порядку:
- житлові, культурно-побутові, адміністративні, промислові і торговельні споруди, будинки культури, вокзали, мости, дороги тощо;
- огорожі, газонні огорожі і паркани, всі різновидності реклами, вітрини, павільйони, кіоски, намети, лотки, фонтани;
- ліхтарі вуличного освітлення, лавки, трансформаторні підстанції, ГРП, КНС та інше обладнання;
- скульптури, пам’ятники та пам’ятні дошки.
Будівництво і встановлення огорож парків, газонних огорож, кіосків, павільйонів, наметів, рекламних стендів, щитів для реклам та оголошень, інших прибудов дозволяється після погодження проектів і місць встановлення. Світлові реклами і світлові вивіски повинні вмикатися з настанням темноти одночасно з вуличним освітленням. Вітрини магазинів, підприємств громадського харчування і побутового обслуговування повинні утримуватися в порядку і обладнуватися спеціальними засобами освітлення. Освітлення вітрини повинно здійснюватися щоденно з настанням темноти. Розклеювання газет, плакатів, оголошень і реклам дозволяється тільки на спеціально встановлених щитах.
Встановлення огорожі будівельних майданчиків за межами червоної лінії вулиць, на тротуарах, газонах, проїжджій частині не дозволяється без згоди житлово-комунальними підприємствами міської ради, що є їх балансоутримувачами.

 

5. Відшкодування збитків, завданих об’єкту благоустрою
Збитки, завдані об’єкту благоустрою в результаті порушення законодавства з питань благоустрою на території міської ради, підлягають відшкодуванню в установленому порядку.
Оцінка завданих збитків проводиться балансоутримувачем у разі:
1) протиправного пошкодження чи знищення елементів благоустрою;
2) пошкодження чи знищення елементів благоустрою при:
а) ліквідації аварій на інженерних мережах та інших елементах благоустрою;
б) здійсненні ремонту інженерних мереж;
в) видаленні аварійних сухостійних дерев та чагарників;
г) прокладанні нових інженерних мереж;
д) виконанні інших суспільно необхідних робіт.
У випадках пошкодження чи знищення елементів благоустрою складається акт про це і винна юридична чи фізична особа усуває пошкодження (відновлює елементи благоустрою) власними силами або за домовленістю з балансоутримувачем перераховує на його рахунок суму відновної вартості.
Розмір відшкодування збитків, завданих об’єкту благоустрою, визначається балансоутримувачем за методикою визначення відновної вартості об’єктів благоустрою, затвердженою центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.
У разі якщо пошкодження чи знищення елементів благоустрою здійснюється балансоутримувачем у ході усунення аварії на власних інженерних мережах чи власних об’єктах або якщо особу, яка пошкодила чи знищила елементи благоустрою, не виявлено, відновлювальні роботи проводяться за рахунок власника об’єкта благоустрою.

 

6. Порядок виявлення самовільних сміттєзвалищ та безхазяйних відходів.
6.1.При виявленні випадків несанкціонованого скидання побутових та промислових відходів, представники землекористувача зобов’язані скласти акт про виявлене порушення із зазначенням місця, часу, обсягів і складу відходів та вжити заходів щодо встановлення особи порушника. Акт складений у відповідності до вимог чинного законодавства направляється на розгляд адмінкомісії міської ради.
6.2.При несанкціонованому вивезенні відходів на землі міської ради транспортними засобами про факт порушення, номер автомобіля (трактора) оперативно повідомляється Державне управління екології та природних ресурсів у Волинській області, представники якого повинні вжити термінових заходів по усуненню порушення.
6.3.Якщо власник відходів невідомий, про факт їх виявлення, місце, обсяг та склад необхідно повідомити комісію з питань поводження з безхазяйними відходами.
6.4.При виявленні самовільних сміттєзвалищ представниками контролюючих організацій (Державне управління екології та природних ресурсів у Волинській області, представниками органів місцевого самоврядування, поліції, громадського порядку) відповідальність за порушення природоохоронного законодавства несе землекористувач.

 

7. Відповідальність громадян та юридичних осіб за порушення у сфері благоустрою:

1) до відповідальності за порушення у сфері благоустрою притягуються особи, винні у порушенні цих Правил;
2) контроль за дотриманням Правил покладається на виконавчий комітет Камінь-Каширської міської ради, місцеві відділи поліції , санепідемстанції та на інші уповноважені особи, затверджені рішенням виконавчого комітету міської ради;
3) якщо під час перевірки виявлено порушення Правил благоустрою, уповноважена особа (відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення ) має право на винну особу скласти протокол про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення;
4) після складання протоколу він у п’ятиденний строк надсилається на розгляд до адміністративної комісії за місцем проживання особи, яка притягується до адміністративної відповідальності;
5) у разі виявлення самовільно встановлених елементів благоустрою, його власнику виноситься припис з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу у визначений уповноваженою особою термін;
6) у разі відсутності договору на послуги з вивезення та захоронення(розміщення)побутових відходів, тобто порушень вимог щодо поводження з відходами та Правил благоустрою ,­громадяни, фізичні та юридичні особи несуть відповідальність передбачену статтями 82 та 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

 

 

 

Міський голова                                                                                            В.І.Бондар

 

 

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Камінь-Каширської міської ради “Про затвердження Правил благоустрою на території Камінь-Каширської міської ради“

 Аналіз

регуляторного впливу проекту рішення  Камінь-Каширської міської ради

“Про затвердження Правил благоустрою на території Камінь-Каширської міської ради

 

                1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачється  розв’язати  шляхом регулювання господарських відносин.

                Загальна проблема підтримки благоустрою міста та сіл ради на належному рівні, покращення  санітарного стану  міста та сіл ради є актуальною.

                Даним  регуляторним актом пропонується розв’язати  слідуючі проблеми:

                1.1.відсутність чітко встановлених правил та норм поведінки юридичних та фізичних осіб у сфері благоустрою;

                1.2.неналежне утримання об’єктів благоустрою;

                1.3.наявність стихійних сміттєзвалищ:

                1.4.розміщення будівельних матеріалів, складування побутових відходів у невизначених місцях на прибудинкових територіях  багатоквартирних будинків, територіях індивідуальної житлової та громадських забудов;

                1.5.відсутність у юридичних та фізичних осіб договорів на вивезення та утилізацію твердих побутових відходів;

                1.6.неналежне утримання зелених зон, газонів.

                Існуючі Правила не забезпечують в повному обсязі вимог Закону України “Про благоустрій населених пунктів“.

                Причинами та умовами виникнення  зазначених проблем є недостатнє  регулювання відносин у сфері благоустою, відсутність чіткого нормативного регулювання прав та обов’язків суб’єктів  господарювання у сфері благоустрою. Існуючі норми та правила поведінки не забезпечують утримання належним чином об’єктів  та елементів благоустрою.

                Визначені проблеми справляють негативний  вплив перш за все на жителів міської ради , не забезпечують сприятливе для життєдіяльності  середовище, у тому числі захист довкілля, належний санітарний стан, збереження елементів благоустрою.

 

                2. Визначення цілей регулювання Правил благоустрою на території Камінь-Каширської міської ради.

                Цілями регулювання Правил благоустрою на території Камінь-Каширської міської ради є захист і відновлення сприятливого для  життєдіяльності людини середовища, захист довкілля, покращення санітарного стану та мікроклімату, належне утримання  та раціональне використання  території міста, охорона об’єктів  благоустрою, виконання вимог Закону України “Про благоустрій населених пунктів”, вдосконалення нормативної бази, врегулювання правовідносин між суб’єктами, на яких розповсюджується  дія регуляторного акта.

                3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.

                Альтернативними способами досягнення мети регуляторного акту є:

       3.1. Здійснення контролю за санітарним станом, зеленими насадженнями, іншими об’єктами та елементами благоустрою на підставі санітарних норм та інших правил по утриманню міст і населених пунктів.

       Цей спосіб не в повній мірі враховує вимоги щодо утримання у належному стані тротуарів, вулиць, доріг, будівель, територій загального користування, зелених насаджень в належному санітарно-технічному стані. Діючі норми та правила застаріли і не дають змоги використовувати свої права в галузі благоустрою суб’єктам господарювання, громаді міської ради та окремим мешканцям міста та сіл міської ради.

       Стаття 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП) передбачає відповідальність за порушення правил благоустрою територій міст та інших населених пунктів, а також недодержання правил щодо забезпечення порядку в містах та інших населених пунктах. Однак, вказаною статтею КУпАП не конкретизовано види порушень благоустрою. Відсутність конкретизованих видів порушень благоустрою унеможливлює притягнення осіб, винних у порушенні правил благоустрою, до передбаченої законом відповідальності.

       3.2. Залучення юридичних та фізичних осіб до добровільного вчинення дій, направлених на утримання територій у належному санітарному стані, збереження елементів благоустрою.

       Залучення до вказаних дій на добровільній основі не є методом, що забезпечує постійне докладання зусиль до збереження благоустрою , оскільки такі дії можуть вчинюватися виключно на добровільній основі. Дія такого способу є неефективною;

       3.3. Постійне приведення території населених пунктів у належний стан за рахунок коштів місцевого бюджету.

       Вказаний спосіб не може бути прийнятим, оскільки він не забезпечує відповідальне ставлення мешканців  та суб’єктів господарювання до питань з благоустрою.

       Місцевий бюджет не може забезпечити постійне відновлення елементів благоустрою  власними силами та за власний рахунок.

       Таким чином, перевага віддається закріпленню норм та правил поведінки у сфері благоустрою на території міської ради визначених в Правилах благоустрою на території Камінь-Каширської міської ради .  

                Перевагою обраного способу є форма вимог проведення єдиної політики з підтримки благоустрою, формування сприятливого для життєдіяльності людини середовища, раціонального використання природних ресурсів територіальної громади, захист довкілля.

                4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

       Для розв’язання викладених у цьому аналізі проблем пропонується застосувати наступний механізм та реалізацію відповідних заходів.

       За загальними правилами, встановленими Законом України “Про благоустрій населених пунктів”, утримання у належному стані об’єктів благоустрою власними силами або шляхом залучення на конкурсних засадах інших установ, організацій, здійснює балансоутримувач.

       Власники будівель та споруд торговельного, соціально-культурного, спортивного та іншого призначення, розташованих на території об’єкта благоустрою, зобов’язані забезпечити належне утримання наданої їм у встановленому порядку ділянки території, а також можуть на умовах договору, укладеного з балансоутримувачем, забезпечувати належне утримання закріпленої за ними території (прилеглої території) та/або брати пайову участь в утриманні об’єкта благоустрою.

                Порядок розподілу обов’язків між підприємствами, установами та організаціями і громадянами щодо організації утримання належних їм, закріплених та прилеглих територій у належному санітарно-технічному стані базується на принципі коли кожна особа зобов’язана утримувати у належному стані територію, право користування якої їй надано законним правочином.

                На суб’єктів господарювання покладається обов’язок по прибиранню тротуарів та  територій, прилеглих до об’єктів благоустрою та виносної торгівлі, громадського харчування.

                Регуляторним актом встановлюються заборони щодо вчинення певних дій, що негативно впливають на благоустрій населених пунктів міської ради.

                За порушення правил благоустрою винні особи притягатимуться до відповідальності, встановленої КУпАП, відшкодовуватимуть збитки та суми заподіяної шкоди у порядку та в розмірі, які визначаються чинним законодавством України.

                5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

                Можливість досягнення цілей регуляторного акта забезпечується у разі добросовісного виконання суб’єктами господарювання та громадянами його вимог.

       Зовнішніми факторами, що впливають на дію акта, можуть бути наступні:

5.1. позитивні:

- відповідальне ставлення суб’єктів господарювання та громадян до збереження об’єктів та елементів благоустрою;

- здійснення будь-якої діяльності з додержанням санітарних та будівельних норм і правил;

5.2. негативні:

- не здійснення (недотримання) обов’язків та правил благоустрою власником (балансоутримувачем) з утримання об’єктів благоустрою у відповідному санітарному стані;

- відсутність коштів для фінансування робіт з утримання та відновлення об’єктів та елементів благоустрою.

                На органи місцевого самоврядування та уповноважених ним осіб покладається вчинення дій, пов’язаних з охороною об’єктів та елементів благоустрою, які є в комунальній власності: здійснення постійного контролю за додержанням правил благоустрою та притягненням до відповідальності осіб, винних у порушені правил благоустрою.

 

 

                6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта

                До очікуваних позитивних факторів прийняття регуляторного акта відносяться:

- упорядкування відносин між суб’єктами територіальної громади та окремими громадянами у сфері благоустрою;

- створення умов для реалізації прав та виконання обов’язків громадян, суб’єктів господарювання та посадових осіб місцевого самоврядування у сфері благоустрою міста;

- ефективне використання та збереження об’єктів та елементів благоустрою , зелених насаджень;

- покращання санітарного стану населених пунктів;

- покращання та підтримка належного санітарно-технічного стану земельних ділянок, збереження і утримання вулиць, споруд, будівель, парків, малих архітектурних форм;

- користування суспільними благами за рахунок покращення санітарного та технічного стану доріг, вулиць,інших об’єктів та елементів благоустрою загального користування;

- більш ефективна робота комунальних служб;

- дотримання вимог чинного законодавства з охорони навколишнього природного середовища, запобігання забруднення земель побутовими відходами, покращення мікроклімату;

- покращення рівня благоустрою територій та санітарного стану;

- створення умов сталого розвитку населених пунктів;

- додаткове находження у місцевий бюджет коштів від фінансових санкцій за порушення правил благоустрою;

                До очікуваних негативних факторів прийняття регуляторного акта можна віднести необхідність витрачання суб’єктами господарювання коштів:

-  на оплату вивезення твердих побутових та рідких відходів у санкціоновані місця;

-  витрати на утримання в належному санітарному стані власних або орендованих земельних ділянок, прилеглих територій, зелених насаджень, будівель, тощо.

                Вимоги будуть обов’язковими для громадян та суб’єктів господарювання. Суб’єкти господарювання, громадяни в межах чинного законодавства будуть самостійно обирати шляхи утримання в належному санітарному стані власних або орендованих земельних ділянок та прилеглих до них територій, зелених насаджень, об’єктів благоустрою з найменшими фінансовими витратами.

                7. Строк дії акта

                Строк дії запропонованого регуляторного акта встановлюється довгостроковим або до моменту внесення змін до Законів України, які можуть суттєво змінювати норми даного регуляторного акту.

       До акта можуть вноситися зміни за підсумками відстеження його результативності.

       При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до регуляторного акта будуть вноситись відповідні коригування.

                8. Показники результативності

                Прогнозні значення показників результативності регуляторного акта встановлюються протягом одно року з дня набрання чинності актом та базуються на:

     - кількості порушень правил благоустрою, які обчислюються  відповіднодо кількості протоколів про адміністративні правопорушення за ст. 15 КУпАП;

     - розміри витрачених коштів на утримання об'єктів благоустрою комунальними службами та підприємствами за рахунок коштів місцевого бюджету та за власний рахунок;

     - розміри витрачених коштів на відновлення благоустрою особами, які погіршують його стан;

     - розміри компенсацій від шкоди, заподіяної порушенням правил благоустрою.

       Передбачається високий рівень поінформованості суб'єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень акту.

                9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

       Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися на підставі  статистичних даних щодо:

- кількості складених адміністративних протоколів та постанов про притягнення до адміністративної відповідальності, за порушення у сфері благоустрою;

- кількості укладених договорів про вивезення сміття, відходів;

- кількості наданих до суду позовів про стягнення коштів внаслідок порушення правил благоустрою;

- кількості коштів, направлених на відновлення або утримання об'єктів благоустрою;

- кількості вимог (приписів) про відновлення порушеного благоустрою;

- кількості приписів про припинення або усунення наслідків порушення правил благоустрою;

       Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через 6  місяців з дня вступу даного регуляторного акта в силу, повторне – через рік з дня набрання чинності, періодичне – через три роки з моменту проведення та публікування повторного відстеження результативності регуляторного акта.

 

 

Міський  голова                                                                                             В.І.Бондар